ISOPOINT QCS |
דף הבית | יועצים להסמכה וניהול מערכות איכות |
מוטיבציה הרצברג הרצברג פרדריק (1923-2000) פיתח תאורייה בשם "שני הגורמים" הקשורים בהנעת עובדים. שני הגורמים נמצאים על "סרגלים" נפרדים, ולכל אחד מדידה נפרדת. הגורמים הם: (1) שביעות רצון ו - (2) אי-שביעות רצון אי שביעות רצון. חוסר שביעות רצון מהווה גורם הפוגע במוטיבציה. סילוק או מיזעור הגורמים לאי-שביעות רצון אינם מגבירים את המוטיבציה, אך מהוים תנאי הכרחי (ולא מספק) לקיומה. לדוגמא: סביבת העבודה, תנאי שכר, חופשות, אוכל, פעילות חברתית, שעות עבודה - השקעה בכל אלה מונעת שחיקה או גריעה במוטיבציה, אך אינה יוצרת אותה. כלומר, קיום נאות של הגורמים הללו מביא -על פי המודל - למצב נייטרלי/אדישי שביעות רצון . שביעות רצון העובדים מהווה גורם להנעה חיובית בעבודה. גורמים כמו מרחב סמכויות, מימוש עצמי בעבודה, הכרה בהישגים...תורמים לשביעות הרצון ומניבים מוטיבציה חיובית. העדר גורמים מסוג זה אינו גורר אי-שביעות רצון (לפי התאורייה הזו) - אלא לאדישות הצורך במימוש עצמי . |
הבהרה : השימוש במידע באתר זה הינו באחריות המשתמש בלבד. אין להסתמך על התכנים והמידע המפורסמים באתר כמקור רשמי. אין להתייחס למידע כייעוץ, או ככלים למיסוד מערכות איכות בארגון. מיסוד מערכות איכות מחייב העמקה בהבנת הדרישות ובחירה של כלים ושיטות בהתאם לסוגי התהליכים הספציפים בכל ארגון. כל הזכויות שמורות. אין להעתיק ואין לפרסם תכנים ומידע המופיעים באתר ללא אישור בכתב |