ISOPOINT  QCS

       0544 - 968632        לדף הבית  icon3.png (2255 bytes)

 | כניסת לקוחות   |    Services   |    צור קשר   |    דפי מידע   |    לקוחות   |    תחומי ייעוץ   |

ISO 9001  AS 9100  ISO 13485  ISO 14001  OHSAS 18001  יועצים להסמכה, הדרכה, הכנה לתקן 

QualPazel9.jpg (121727 bytes)

הערכת שביעות רצון לקוחות

 

שביעות רצון היא תחושת ערך פנימית של אדם הנובעת מהפער בין תפישתו את המוצר או השרות המסופקים לו, לבין ציפיותיו ממנו

  NotHappyG.gif (34218 bytes)  

בהגדרה שני היבטים: ציפיות מוקדמות של הלקוח, וכן תפישת הלקוח (שילוב בין חשיבה לבין תחושת חויה) את השרות.   כדאי לזכור כי "שביעות רצון לקוח" הנו מונח עיסקי. עסקים הם פעילויות של המרה/חליפין: אתן לך שני גמלים תמורת סוס. יש לי הרבה גמלים, אבל אין לי סוסים.. הגורם המניע עסקים הנו תחושת הערך שכל אחד מן הצדדים חש כלפי העיסקה (כך משלמים מחיר גבוה עבור מותג יוקרתי). "שביעות רצון" קשורה לתחושת הערך. תחושת הערך קיימת אצל הלקוח הן לפני העיסקה (ציפיות), בזמן בצוע העיסקה, וכן לאחר ההספקה

גורמים המשפיעים על תפישת הלקוח את המוצר או השרות שקיבל

גורמים בסיסיים: היעדרם יגרום לאי שביעות רצון. קיומם אינו מבטיח שביעות רצון חיובית. הלקוח מתייחס לגורמים הללו כ "מובן מאליו". גורמים אלה קשורים יותר בצרכים מאשר אריזה מתאימה, מוצר שלם ותקין ובהתאם להזמנה...וכד ברצונות, כולל: אדיבות, נימוס, סביבה מסודרת ונקיה,

...דוגמאות: אדיבות ונימוס, דרכי גישה לנקודת השרות, עמידה בתנאי ההזמנה/השרות

גורמי ריגוש: תורמים מאוד לשביעות הרצון הכללית של הלקוח, אבל היעדרם אינו גורע ממנה. גורמים הללו מפתיעים את הלקוח וגורמים לו לתחושת עונג שנקשרת למוצר או השרות. שימוש בגורמים מסוג זה תורם לבידול (יחוד) הספק ממתחריו

גורמי ביצוע: להם יש מיתאם חזק עם שביעות הרצון. ביצועים טובים יתרמו לשביעות רצון טובה, ולהיפך. גורמים אלה קשורים לרצונות ולציפיות המפורשים של הלקוח . הם מיוחסים יותר ל"רצונות. גורמים הללו תלויים כמובן בסוג השרות, ועשויים לכלול היבטים כמו אמינות, מהימנות, זמינות, היענות, מיקצועיות...וכד" מאשר ל"צרכים"

גורמים מעורפלים: גורמים חסרי חשיבות ללקוח, או שהשפעתם על שביעות רצון הלקוח אינה ברורה

ציפיות מתונות: גורמים שהלקוח מבין מראש כי רמת הביצוע שלהם עלולה להיות חלשה

CustGraph3_small.jpg (154498 bytes)

היבטים נוספים שיש לתת להם תשומת לב

סביבת השרות - סדר, ניקיון, אסתטיקה, הופעה, ריח וכד

rd_diam.gif (941 bytes)

התנהגות: אדיבות, יחס, בניית אמון

rd_diam.gif (941 bytes)

מקצועיות: הדרכה והסמכה של נותן השרות

rd_diam.gif (941 bytes)

אמינות: שניתן לסמוך על הנציג

rd_diam.gif (941 bytes)

מהימנות: יושרה ועיקביות

rd_diam.gif (941 bytes)

ביטחון: מניעת תחושות סיכון וספקנות

rd_diam.gif (941 bytes)

תקשורת עם הלקוח: הבנת הצרכים והציפיות, מתן מידע מספק

rd_diam.gif (941 bytes)

נגישות, זמינות והיענות

rd_diam.gif (941 bytes)

מדיניות שרות ברורה

rd_diam.gif (941 bytes)

תרבות אירגונית מתאימה

rd_diam.gif (941 bytes)

(Plan, Do) תכנון מדוייק של תהליך השרות, בצוע בהתאם לאופיין שרות/נהלים

rd_diam.gif (941 bytes)

(Check, Improve) מנגנוני בקרה על התהליך, קביעת יעדים מדידים, סקירת הנתונים ושיפור

rd_diam.gif (941 bytes)

לקוח מאוכזב נוטש, ומעודד נטישה של אחרים

rd_diam.gif (941 bytes)

לקוח מרוצה, נאמן לספק, אך עלול לעבור למתחרים

rd_diam.gif (941 bytes)

לקוח מאוד מרוצה, ממליץ, מפתח קירבה ריגשית למותג, אינו נוטש בקלות

rd_diam.gif (941 bytes)

עסק שלקוחותיו מרוצים נהנה מגידול בעסקים (צמיחה חיצונית), וכן נהנה מצמיחה פנימית: אוירת עסקים חיובית יותר, שקט תעשייתי, דימוי עצמי חיובי וכד

rd_diam.gif (941 bytes)
X
.

עריכת סקר שביעות רצון לקוחות

סקר תקופתי לכלל, או למדגם לקוחות

rd_diam.gif (941 bytes)

תקופתי לסקטורים של לקוחות

rd_diam.gif (941 bytes)

סמוך למועד אספקת השרות

rd_diam.gif (941 bytes)

שילוב נתוני נטישת לקוחות ותלונות לקוחות

rd_diam.gif (941 bytes)

1-10   רזולוציה גבוהה של ציונים: רצוי

rd_diam.gif (941 bytes)

לא לשכוח לשאול אודות "שביעות רצון כללית" של הלקוח

rd_diam.gif (941 bytes)

מדידת חשיבות שהלקוח מיחס לכל נושא

rd_diam.gif (941 bytes)

ניתוח: מגמות לאורך זמן, ניתוח רגישות, הערכה מילולית (לא רק נתונים יבשים), טיפול בתלונות חבויות, השוואה למתחרים

rd_diam.gif (941 bytes)

ניתוח רגישות: באיזו מידה מושפעת שביעות רצון כללית של הלקוח, מנושא/פעילות ספציפים ? י

במקרה א' -  רואים כי ציונים גבוהים של השווק מעצימים את שביעות הרצון הכללית, אך בצועים חלשים שלו אינם פוגעים מהותית בשביעות הרצון הכללית

 במקרה ב' -  הלקוח לא מוכן לסבול ביצועים נמוכים של השווק, אך לא מתרשם במיוחד מביצועים משופרים

CustExmp_x2.jpg (150403 bytes)

איך עושים ?  נניח כי שאלה ראשונה בסקר מתייחסת לשווק. נאסוף את כל שאלוני הלקוחות שנתנו ציון 5, ציון 6, ציון 7 וכד. לכל קבוצה כזו נחשב את שביעות הרצון הכללית של אותם לקוחות. נקבל טבלה עם שתי עמודות: ציון שהשווק קיבל ומולו ציון שביעות רצון כללית

לדף הבא - הפאן השווקי           למידע נוסף

 

  ליעוץ / הדרכה  

  : שם  

  :אימייל

  :טלפון

   :סוג פניה
הודעה: (אופציונלי)י

טלפון:  0544-968632

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AS 9100        |      ISO 9001      |      ISO 13485   |      ISO 14001   |      OHSAS 18001   |      MTBF   |      FMECA   |      איכות לתעשייה בטחונית  

תנאי שימוש באתר