ISOPOINT QCS |
יועצים להסמכה וניהול מערכות איכות |
Risk Management. ניהול סיכונים |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
xxx |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ניהול סיכונים הנו תהליך לזיהוי, הערכה, סילוק או מיזעור, ובקרת גורמי אי-ודאות בניהול פרוייקט, משימות או פעילויות, העלולים לגרום לסטיות בלו"ז, ביצועים, תקציב, איכות, לנזקים, אובדן והיבטים אחרים |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
xxx |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אפקטיביות ניהול סיכונים נשענת בראש ובראשונה על יכולת הגורמים הנוגעים בדבר לזהות ולהעריך נכונה את גורמי הסיכון/אי-הודאות המהותיים . יכולת זו קשורה בהיבטים פסיכולוגים-ארגוניים הנובעים מהתרבות הארגונית (כגון עידוד או דיכוי ביקורתיות), נכונות אמיתית להציף סיכונים (בעייתיות מסוימת בפרוייקט ספק-לקוח),וכמובן מנסיון הצוות בתחומים הנדונים |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ניהול סיכונים מבוקר מחייב הכנת תכנית מתאימה. בתכנית יצויינו בין השאר: צוות, אחריות, שילוב באבני דרך רלונטיות בפרוייקט, מתודולוגיה, קלטים, דווח ובקרה |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:מרכיבים עקריים בתכנית ניהול סיכונים תכנון,ניהול ושילוב בתכנית האב של הפרוייקט - בחירה ומינוי צוות ניהול הסיכונים - זיהוי גורמי אי-ודאות (סיכונים) וסווגם לקטגוריות רלונטיות - הערכת סיכונים: סבירות ומידת חומרה - ניתוח גורמי סיכון בהתאם - קבלת החלטות, ישומן ובקרת אפקטיביות - |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:סבירות סיכון גבוה : החלטות מידיות, תכנית בקרה מיוחדת וממוקדת - H סיכון בינוני : הכנת תכנית פתרון חליפי, או קבלת החלטות למיזעור אי-הודאות - M סיכון נמוך : בקרה וקבלת החלטות במסגרת פגישות עבודה שוטפות של הצוות - L |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:טכניקה
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
הטבלה הנה דוגמא בלבד. אין צורך להצמד לפורמט קשיח, אלא להתאים את הכלי למטרה - כלומר: לייצור טבלה המתאימה לנושא, למטרה ולסגנון האנשים השותפים לניתוח. לדוגמא: העמודה "פרמטרים של הסיכון" ניתן לשכפל לפי קטגוריות כמו "גורם אנושי", "גורם סביבתי", "גורם הציוד" וכד: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:טכניקה
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AAX |
הבהרה : השימוש במידע באתר זה הינו באחריות המשתמש בלבד. אין להסתמך על התכנים והמידע המפורסמים באתר כמקור רשמי. אין להתייחס למידע כייעוץ, או ככלים למיסוד מערכות איכות בארגון. מיסוד מערכות איכות מחייב העמקה בהבנת הדרישות ובחירה של כלים ושיטות בהתאם לסוגי התהליכים הספציפים בכל ארגון. כל הזכויות שמורות. אין להעתיק ואין לפרסם תכנים ומידע המופיעים באתר ללא אישור בכתב |
J.E.