QRB1.jpg (6127 bytes)

ISOPOINT QCS    

דף הבית

תחומי היעוץ

דפי מידע  STAR.gif (4104 bytes)

צור קשר

יועצים לתקינה, הסמכה והבטחת איכות

X

שביעות רצון היא תחושת ערך פנימית של אדם הנובעת מהפער בין תפישתו את המוצר או השרות המסופקים לו, לבין ציפיותיו ממנו 

   X

היבטים הקושרים בין "שווק" ל- שביעות רצון לקוח

   X
   X

של תמהיל השווק - " P "  ארבעת ה                  

   X

   X

 Product -      ( תכולה כללית של המוצר כולל שרות, אחריות, תחזוקה וכד )
 Price -           ( עלות כוללת ללקוח, למשל כולל תחזוקה...)
 Place -           ( מקום אספקת מוצר / שרות)
 Promotion ( כל מה שמשפיע על החלטת הלקוח לרכוש את המוצר או השרות)

   X

לכאורה, שביעות רצון לקוח עשויה להתפרש כציון המוענק על ידי הלקוח כאשר שואלים אותו לכך, אבל אם נתיחס לתהליך הכולל - הרי ששביעות רצון לקוח מושפעת מפעילויות הספק "לפני" החלטת הלקוח לרכוש את המוצר, "בזמן" או "מקום" הרכישה, וכן "לאחר" הרכישה. לדוגמא: פעילות קידום מכירות, קשורה בתקשורת עם הלקוח, הן לפני המכירה והן לאחר המכירה. רוצה לומר, ששביעות רצון הלקוח עשויה להשתנות באופן משמעותי בהשפעת הפעילויות הישירות והעקיפות מולו לאחר שקנה את המוצר

      X

   קשור לשביעות רצון הלקוח לאחר הרכישה       Product  

    והפער בין צפיותיו המוקדמות לבין תפישתו את המוצר בפועל                             

    X

   משפיע בין השאר גם על ציפיות הלקוח, ולכן על שביעות רצונו לאחר הרכישה            Price  

   X

   עלול לשחוק את שביעות רצון הלקוח בעת הרכישה           Place  

    X

   קשור ל "תחזוקה" של שביעות רצון הלקוח, לפני, בזמן ולאחר הרכישה   Promotion  

.

     X
    שביעות רצון לקוחות     דפי מידע