ISOPOINT QCS |
0544 - 968632 לדף הבית ![]() |
הסמכה, הדרכה, הכנה לתקן איזו, תקן רפואי, תקן תעופתי, סביבה ובטיחות |
||||
לדף הבית ISO 9001 ISO 13485 ISO 14001 OHSAS 18001 AS 9100 צור קשר |
||||
מערכות איכות - צבא, תעופה ובטחון AS 9100 C
: מבחר נושאים המשקפים את דרישות התקן דרישות מיוחדות 3.2 - דרישות המוגדרות על ידי הלקוח או האירגון, אשר קיים סיכון ניכר לאי עמידה בהם. דרישות מיוחדות יבוקרו במסגרת תכנית ניהול סיכונים פריטים קריטיים 3.3 - עשויים להיות רכיבים, מכלולים, פעילויות או תהליכים אשר להם השפעה מהותית על מימוש המוצר והשימוש בו, כולל בטיחות, ביצועים, תיפקוד, צורה, התאמה וכד. אופייני מפתח הנם חלק מרשימת הפריטים הקריטים. חלק מהפריטים הקריטים עשוי להוות גם אופיין מפתח - במידה ושינויים/שונות בו טעונה בקרה אופייני מפתח 3.4 - תכונות ומאפיינים אשר לשינויים/שונות בהם השפעה על התאמת המוצר לדרישות (תיפקוד, תאימות, צורה, יצוריות, תחזוקתיות וכד). בקרת אופייני מפתח תתבסס על בקרת השינויים/שונות/אי-יציבות של תכונות הללו. לתשומת לב: כל מאפייני המפתח כלולים ברשימת הפריטים הקריטים, ולכן חלה עליהם דרישת הבקרה הישימה לפריטים קריטים. עם זאת, דרישת הבקרה על אופייני מפתח אינה חלה על כל הפריטים הקריטים, אלא רק על כאלה שחלק מהתכונות שלהם עשויות להיות משתנות/מבוזרות/לא-יציבות וטעונות בקרה מיוחדת בהתאם
מיקוד בלקוח / שביעות רצון 8.2.1 / 5.2 ההנהלה תבטיח מדידה של התאמת המוצר לדרישות, ומדידת עמידה בזמני אספקה, ישום פעולה מתקנת/מונעת במידה ולא. הערכת שביעות רצון הלקוח תתבסס כמינימום עלעמידת המוצר בדרישות, עמידה בזמנים, טיפול בתלונות ובקשות לפעולה מתקנת ניהול סיכונים 7.1.2 - ניתוח, ניהול ובקרת סיכונים חל משלב סקר הזמנת הלקוח וכולל: שיטה, אחריות וסמכות, קריטריונים לקביעת סיכון, תקשורת ודווח, פעולה מונעת במקרים בהם הסיכון חורג מקריטריונים שהוגדרו, קבלת החלטות לגבי סיכון שיורי. תכנית ניהול סיכונים מתייחסת גם ל"דרישות מיוחדות", מאפייני מפתח" ו"פריטים קריטיים". כאמור, התכנית מתחילה בשלב סקר הזמנת הלקוח (או סקר הצורך השווקי - במידה ומדובר על יזום עצמי), מתעצמת בשלבי התכן. תפוקות הניתוח מהוות בסיס לקביעת תכנית בקרה הן בשלב התכן, הן ביצור (כולל עבודה הנמסרת לקבלן משנה) והן בשלב השרות/תחזוקה ניהול פרוייקטים 7.1.1 - פרוייקטים ינוהלו באופן מובנה שלבים ומבוקר על מנת להבטיח עמידה בדרישות במגבלת משאבים וזמן. מובן שלצורך זה יעשה שימוש בתכנית מתאימה, שילוב בניהול סיכונים ובקרה ניהול תצורה 7.1.3 - הפניה לתקן איזו-10007 כמסמך מנחה תכנון מימוש המוצר במהדורת 2009 של התקן, מצויין כי דרישות המוצר יתייחסו גם לנושאים כמו: בטיחות, אמינות, זמינות , תחזוקתיות, יצוריות וכד. כן גם התיחסות לאופן הטיפול במוצר בשלבי הוצאתו משימוש כגון מיחזור. גם בסעיף זה מודגש הצורך בקיום תכנית ניהול תצורה למוצר בקרה על יצור ושרות 7.5.1 - הרחבה ומיקוד במושגים כמו תרשים יצור, גליון תהליך, כרטיס ניתוב, בקרת כמויות ביצור כולל בעת פיצול מנות, בקרת חלקיקים זרים, בקרת משאבים כמו מים, אויר דחוס. שימוש בקריטריונים ברורים לטיב עבודה כגון דוגמאות, איורים, וכד. דרישה לבקרת פריט ראשוןכחלק מאימות תהליך היצור. בקרת שינויים ביצור. בקרה על כלים ואמצעי יצור. בקרה על פעילויות שלאחר מסירה (שלב התחזוקה) כולל איסוף ועיבוד נתוני תקלות אימות תהליך היצור 7.5.1.1 - הדגש בסעיף זה חל על פעילות "בקרת פריט ראשון", המהווה תהליך שזיפי אך חשוב ביותר של בחינה ורישום מדוקדק של ממצאי בדיקת הרשומות, סימוכי הייצור, מפרטים, דוחות בדיקה, ביקורת מידות ותכונות פיזיות ועוד - זאת על מנת לודא כי היצור מבוקר ומוכן ליצור סידרתי. הדווח ללקוחות בתעשייה הבטחונים מבוצע על גבי טפסים מוגדרים בתקן ישים, ודורשים מומחיות מסויומת בכך. למען קנה מידה - תהליך "בחינת פריט ראשון" שבצענו למערכת צבאית קטנה ביחד עם מהנדס הפרוייקט, ארכה כארבעה ימי עבודה, כאשר הדווח נעשה בפורמאט טפסים שנדרשו במקרה זה על ידי אלתא. ממצאי הבחינה חשפו אי התאמות לא מועטות בתחום הדוחות שהתקבלו מקבלני המשנה, וכן בתצורת המוצר. מקצה השיפורים חייב שינויים מסויימים, ועל פי דרישות התקן הארגון נדרש ל"בחינת פריט ראשון" חוזרת על שינויים שילוב דרישות בתרשים שלהלן ניסינו להציג באופן סכימטי כיצד משלבים ניהול סיכונים, "אופייני מפתח" ו"פריטים קריטיים" במהלך שלבי הפרוייקט. בתחתית דף זה יש קישורים לדפים נוספים בתחומים מגוונים הקשורים לתקן זה
ניהול תצורה בקרת שינויים ניהול סיכונים ביקורת פריט ראשון תכנית איכות למוצר
טלפון: 054-4968632 . |
הבהרה : השימוש במידע באתר זה הינו באחריות המשתמש בלבד. אין להסתמך על התכנים והמידע המפורסמים באתר כמקור רשמי. אין להתייחס למידע כייעוץ, או ככלים למיסוד מערכות איכות בארגון. מיסוד מערכות איכות מחייב העמקה בהבנת הדרישות ובחירה של כלים ושיטות בהתאם לסוגי התהליכים הספציפים בכל ארגון. כל הזכויות שמורות. אין להעתיק ואין לפרסם תכנים ומידע המופיעים באתר ללא אישור בכתב |
J.E.